OTE spouští aplikaci pro chytré mobilní telefony

  • Stav k 31. 12. 2016
  • Počet FVE v ČR: 28 324
  • Celkový výkon: 2 128,48 MWe
  • Výroba elektřiny: 2 244 194,8 MWh
  • Podíl OZE: 12,97 %

13.11.2017, 11:17

Operátor trhu rozšiřuje možnosti, jak posílat data do systému OTE. Nová mobilní aplikace umožňuje posílat data z výkazů o vyrobené a spotřebované elektřině do informačního systému OTE prostřednictvím chytrého telefonu nebo tabletu.

„Mobilní aplikaci mohou využít všichni výrobci s malými podporovanými fotovoltaickými zdroji do 10 kW, kteří mají povinnost pravidelně zasílat data do systému OTE. Jedná se především o majitele střešních instalací na rodinných domech. Tím se nám pro ně podařil rozšířit a zjednodušit přístup do našeho systému.“ říká Igor Chemišinec, člen představenstva společnosti OTE.

Uvedení této mobilní aplikace reaguje i na přání výrobců vyjádřená v průzkumu trhu provedeném v létě 2016. Další funkce umožňují sledovat stav zpracování zaslaných dat, stahování a prohlížení účetních dokladů o vyplacené provozní podpoře a příjem informací o důležitých novinkách, které se týkají systému evidence a výplaty provozní podpory.

Aplikace je ke stažení ZDARMA. Vyhledejte text OTE POZE v Google Play (Obchod Play) a App Store v mobilním zařízení nebo raději přímo klikněte na odkazy:

Po stažení aplikace bude pro její chod nutné přenesení certifikátu do mobilního zařízení. OTE naštěstí připravil videonávody, jak na to. Zde je příslušný postup:

  1. Nastavení lokálního úložiště certifikátů (nezbytné pro přenos certifikátu do mobilního zařízení).
    Videonávod
  2. Vytvoření profilu v aplikaci a aktivace přístupu přes mobilní aplikaci do systému OTE.
  3. Přenesení certifikátu z lokálního úložiště přes portál systému OTE do mobilního zařízení.
    Videonávod
     

Kompletní návod na zprovoznění a průvodce funkcemi aplikace: Návod.pdf